Ilska.

Åter igen hamnar man i tråkiga situationer där man känner sig dålig, ful, kass och fullständigt värdelös. Varför ska man hela tiden hamna här? Varför kan man inte bara få njuta av livets goda stunder och bara vara.
Denna önskan är för tillfället väldgt långt borta.
Man sätter hela tiden på sig sin mask om att man mår bra och trivs i det man har. Men jag gör inte de. Inte just nu, inte för stunden. Känner en stor längtar efter något som jag just nu inte hittar. Allt i huvudet snurrar runt flera tusen varv men ändå hittar jag inte det jag söker efter. Varför?
Visst jag vet att jag kan vara en grubblare lite så, men detta handlar inte om det utan något annat. Det handlar om att må bra som den man är och må bra för det man har. Vi får väl se hur det går.

Tårarna är inte långt borta. Dom försöker tränga sig fram men jag håller dom inuti mig så länge jag bara kan. Vill inte känna mig svag.

Ännu en jobbdag väntar. Ska göra mig iordning och sen pallra mig iväg. Försök och se det ljusa före det mörka. Det är lättare så.

Tack!

Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0